Publiczna Szkoła Podstawowa nr 19
im. Bronisława Malinowskiego
w Zespole Szkół Miejskich nr 1
w Kędzierzynie-Koźlu

 
OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.
You are here: Strona główna arrow Komputer - artykuły dla klas arrow 100 informatycznych zadanek na 100 lecie odzyskania przez Polskę niepodległości
100 informatycznych zadanek na 100 lecie odzyskania przez Polskę niepodległości PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
13.09.2018.
Image
Jeśli zależy Ci na poszerzeniu swojej wiedzy informatycznej,  podniesieniu swoich umiejętności obsługi komputera, co przełoży się również na wyższą ocenę z informatyki, zbieraj szkolne informatyczne odznaki. W każdym miesiącu do zdobycia inna odznaka – może uda Ci się zdobyć wszystkie 10??? Spośród 10 zadań,  zaproponowanych na każdy miesiąc, wystarczy wykonać wybrane zadania. Wszystkie wykonane aktywności są punktowane i wymieniane na koniec miesiąca na odznakę w kolorze złotym, srebrnym lub brązowym. Zdobytą odznakę należy wkleić sobie na pamiątkę do zeszytu, a do dziennika wędruje ocena 6 (za zdobycie złotej odznaki o wartości 20 punktów), 5+ (za zdobycie srebrnej odznaki o wartości 15 punktów),  5- (za zdobycie brązowej odznaki o wartości 10 punktów), lub plusik za zgromadzenie przynajmniej 5 punktów. Pamiętaj - dodatkowa aktywność zawsze jest mocno brana pod uwagę przy wystawianiu ocen semestralnych i rocznych! Warto być aktywnym!

Rozwiązuj dodatkowe zadania, zdobywaj punkty,
wymieniaj je na odznaki i oceny!
Przypomnienie: 

przynajmniej 20 punktów - ZŁOTA odznaka informatyczna danego miesiąca
przynajmniej 15 punktów - SREBRNA odznaka informatyczna danego miesiąca
przynajmniej 10 punktów - BRĄZOWA odznaka informatyczna danego miesiąca
przynajmniej 5 punktów – „PLUSIK” (3 PLUSIKI można potem wymienić na ocenę 5)

Odpowiedzi można dostarczyć osobiście do sali B-10 lub E-24 – w zależności od zadania: "papierowo”, nagrane na nośniku (np. pendrive) bądź wysłać mailem na adres Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

 

Zadania na listopad:
(rozwiązania można oddać do 16 grudnia)

  1. (max. 3 punkty) Napisz artykuł do gazetki szkolnej, w którym opiszesz, w jaki sposób obchodzono w Naszej Szkole 100-lecie Odzyskania Niepodległości, jakie imprezy, akcje towarzyszyły świętowaniu. Zatytułuj swój artykuł, do napisania tytułu użyj ozdobnej czcionki WordArt, pozostały tekst napisz czcionką Times New Roman, rozmiar 12, wstaw ilustrację.    
  2. (max. 2 punkty) Ile trójkątów jest na tym rysunku? Podaj liczbę i krótkie uzsadnienie.

    Image

  3. (max. 2 punkty) Zagadka z konkursu informatycznego Bóbr - rozwiąż zadanie "Szukanie Bobra"
    Bóbr został uwięziony w jajku przez złą wiedźmę. Twoim zadaniem jest uwolnienie nieszczęśnika przez rozbicie jajka, ale tylko jednego. Jajek jest 8 oznaczonych literami a, b, c, d, e, f, g oraz h.

    Image

    Znalazłeś trzy kawałki papieru, na których napisano poniższe wskazówki:
    • Bóbr jest w jajku c lub e lub f lub g.
    • Bóbr jest w jajku a lub c lub d lub f.
    • Bóbr nie jest ani w jajku c, ani w d, ani w g, ani w h.
    Wszystkie te wskazówki są prawdziwe i muszą być wykorzystane. W którym jajku został uwięziony bóbr?
  4. (max. 2 punkty) Wymyśl swój kod szyfrujący i wyjaśnij na czym on polega. Zakoduj swoim szyfrem słowo: NIEPODLEGŁOŚĆ.
  5. (max. 2 punkty) Przyjrzyj się dokładnie i spróbuj wskazać prawidłowe rozwiązanie ostatniego działania. Pamiętaj, że wynik nie jest oczywisty. Zastosuj tę samą zasadę, którą wykorzystano przy wcześniejszym dodawaniu. Są 2 możliwe rozwiązania - podaj je.

    Image

  6. (max. 4 punkty) Narysuj w dowolnym programie graficznym komiks składający z minimum 4 scenek z chmurkami (tekstami) o tematyce związanej z andrzejkami.
  7. (max. 1 punkt) Rozwiąż zagadkę logiczną: Ania i Krzyś są bliźniakami. Przeczytaj, co mówią i uzupełnij tekst trzeciego "dymku".

    Image

  8. (max. 4 punkty) Znajdź w swoim otoczeniu osobę, która w swojej pracy wykorzystuje komputer. Przeprowadź z tą osobą wywiad i opisz jaki zawód wykonuje oraz do czego wykorzystuje kompute (5 zastosowań). Pracę wykonaj w edytorze tekstu, dołącz ilustrację związaną z opisem.
  9. (max. 3 punkty) Zaprojektuj plakat na imprezę związaną z obchodami 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości.
  10. (przewidywane 4 punkty) Pracuj aktywnie na zajęciach szkolnego koła informatycznego, poznawaj czarodzieja Baltie, rozwiązuj zadania i zdobywaj punkty – 1 punkt za każdy aktywny udział w zajęciach, czasem mogą być przyznawane extra punkty za super pomysły.

 

 Zadania na październik:
(rozwiązania można oddać do 9 listopada)

  1.  (max 6 punktów) W październiku obchodzimy Code Week. Wykonaj zadanka powieszone na łączniku, czyli:
    • Zapoznaj się z ciekawostkami „Czy wiesz?”. Wybierz 11 najciekawszych. Znajdź odpowiedzi rozwiązując rebusy do nich. Zapisz pytanie i odpowiedź (rozwiązanie rebusu)
    • Wybierz 3 słowa z którymi kojarzy Ci się dzień 11 listopada. Zapisz każde słowo i obok zakoduj je wybranym szyfrem. W każdym słowie użyj innego szyfru (szyfry pobierz tutaj ).
    • Wybierz 3 słowa z którymi kojarzy Ci się Józef Piłsudski (skorzystaj z powieszonych materiałów). Zapisz każde słowo i obok zakoduj je wybranym szyfrem.W każdym słowie użyj innego szyfru (szyfry pobierz tutaj ).
  2. (max 3 punkty) Przygotuj komputerowy plakat zachęcający innych do kodowania. W swojej pracy przedstaw listę najważniejszych Twoim zadaniem „10 korzyści z kodowania”, dodaj tematyczny obrazek. Informacje na temat korzyści płynących z kodowania możesz znaleźć w Internecie.
  3. (max 2 punkty) „Wpadł jak śliwka w kompot” to przykład związku frazeologicznego. Wyszukaj inny związek frazeologiczny i narysuj go w edytorze graficznym, np. w Paint.
  4. (max 3 punkty) Napisz jak wykorzystujesz komputer do rozwijania swoich talentów czy zainteresowań. Opisz wybraną rzecz, podaj też adresy stron, z których korzystasz. Pracę napisz w edytorze tekstu (około pół strony A4 czcionką 14) i opatrz ją swoim zdjęciem (może ich być kilka) związanym tematycznie z tym tekstem. Na koniec zadaj pytanie - zagadkę z dziedziny, w której jesteś ekspertem. Pamiętaj o stosowaniu zasad komputerowego pisania, błędy obniżą punktację.
  5. (przewidywane 4 punkty) Pracuj aktywnie na zajęciach szkolnego koła informatycznego, poznawaj czarodzieja Baltie, rozwiązuj zadania i zdobywaj punkty – 1 punkt za każdy aktywny udział w zajęciach, czasem mogą być przyznawane extra punkty za super pomysły.
  6. (max 2 punkty) 2 października obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Zwierząt. Z tej okazji przygotuj komputerową krzyżówkę o zwierzętach z hasłem głównym ZWIERZĘTA. Praca powinna zawierać pytania oraz kratki do wpisywania odpowiedzi.
  7. (max 2 punkty) Już w listopadzie odbędzie się Ogólnopolski Konkurs Informatyczny Bóbr. Zastanów się czy nie chciałbyś w nim wystartować. W ramach rozgrzewki rozwiąż zagadkę Bobra:

    Image

  8. (max 3 punkty) Zaprojektuj odznakę komputerową, którą chciałbyś otrzymać. Odznaka powinna mieć kształt koła o średnicy około 5-7cm, a znajdujący się w środku rysunek powinien być tematycznie związany z informatyką. Projekt wykonaj komputerowo.
  9. (max 1 punkty) Wyszukaj w Internecie 3 ciekawe cytaty związany z programowaniem. Za każdym razem podaj treść cytatu, autora, źródło (adres strony).
  10. (max 3 punkty) W tym roku obchodzimy 100 rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Z tej okazji zaprojektuj w Paint okolicznościowy znaczek pocztowy o nominale 100zł, którym będzie  przedstawiał Kasztankę – ulubioną klacz Marszałka Józefa Piłsudskiego. Podpowiedź: do narysowania brzegów znaczka użyj kształtów Paint oraz kopiowania.

 

Zadania na wrzesień:

  1. (max 2 punkty) W tym roku szkolnym będziemy wydawać szkolną gazetkę informatyczną skierowaną do uczniów klas IV-VI. Zaproponuj nazwę gazetki i zaprojektuj graficznie tę nazwę.
    Podpowiedź: wykorzystaj edytor graficzny Paint, narzędzie WordArt w Wordzie lub w inny wybrany przez Ciebie program. Pracę oddaj w formacie jpg.
  2. (max 4 punkty) Wyszukaj przysłowie o tematyce jesiennej. Następnie wykonaj w Paint rebus, którego rozwiązaniem będzie to przysłowie. Liczba punktów będzie zależna od długości hasła i estetyki rysunków. Wszystkie obrazki wykonaj samodzielnie, nie kopiuj z Internetu. Do wprowadzania w Paint napisów użyj narzędzia Tekst.
  3. (max 2 punkty) Przygotuj plakat reklamujący szkolną gazetkę informatyczną i zachęcający do czytania jej. Na plakacie zamieść informacje o tym, co gazetka będzie zawierała: różne zadania przygotowane przez uczniów (rebusy, zagadki, krzyżówki, testy, itp.), wypowiedzi uczniów dotyczące sposobów wykorzystywania przez nich komputera, informacje z historii komputerów oraz informatyczne nowinki technologiczne, a także informacje na temat szkolnych imprez informatycznych, konkursów i ich wyników. Cena gazetki: 50 groszy (na zakup papieru ksero). Informacje na plakacie powinny być: duże, czytelne, estetyczne, ozdobione obrazkami.
  4. (max 3 punkty) Napisz jak wykorzystujesz komputer do rozwijania swoich talentów czy zainteresowań. Opisz wybraną rzecz, podaj też adresy stron, z których korzystasz. Pracę napisz w edytorze tekstu (około pół strony A4 czcionką 14) i opatrz ją swoim zdjęciem (może ich być kilka) związanym tematycznie z tym tekstem. Na koniec zadaj pytanie - zagadkę z dziedziny, w której jesteś ekspertem. Pamiętaj o stosowaniu zasad komputerowego pisania, błędy obniżą punktację.
  5. (przewidywane 4 punkty) Pracuj aktywnie na zajęciach szkolnego koła informatycznego, poznawaj czarodzieja Baltie, rozwiązuj zadania i zdobywaj punkty – 1 punkt za każdy aktywny udział w zajęciach, czasem mogą być przyznawane extra punkty za super pomysły.
  6. (max 4 punkty) 25 września obchodzimy Dzień Komiksu. Z tej okazji przygotuj komiks o swojej ulubionej grze komputerowej, którą chciałbyś polecić innym uczniom. Pamiętaj, że gra ta powinna być przeznaczona dla dzieci w wieku 10-12 lat. Komiks powinien zawierać krótki opis gry oraz jej zalety, czyli odpowiedzieć na pytanie, dlaczego warto grać w tę grę. Komiks możesz wykonać w formie komputerowej bądź papierowej. Format – kartka A3 (duży blok rysunkowy).
  7. (max 2 punkty) Już w listopadzie odbędzie się Ogólnopolski Konkurs Informatyczny Bóbr. Zastanów się czy nie chciałbyś w nim wystartować. W ramach rozgrzewki rozwiąż zagadkę Bobra:
    W mieście Bobrów jest sklep, w którym jest sprzedawanych tylko 16 towarów. Towar o numerze 1 kosztuje 1 bober (1 bober to najmniejsza wartość), towar 2 kosztuje 2 bobery, towar 3 kosztuje 3 bobery itd. Zatem każdy towar kosztuje pomiędzy 1 a 16 boberów i żadne 2 towary nie mają tej samej ceny. Bóbr Bartek ma 3 monety o wartościach  1, 2 i 8 boberów. W tym sklepie można kupić tylko jeden towar. Niestety w sklepie nie wydają reszty, a więc trzeba zapłacić dokładnie tyle, ile kosztuje dany towar. Wymień przedmioty z tego sklepu, których bóbr Bartek nie może kupić za te 3 monety, które posiada. Wymień też przedmioty, które bóbr Bartek może kupić i podaj jak za nie zapłaci.
  8. (max 3 punkty) Ułóż rymowany wierszyk składający się z kilkunastu linijek, zachęcający do mądrego korzystania z komputera, nie nadużywania go. Nadaj wierszykowi tytuł. Całość napisz w edytorze tekstu, wydrukuj i ręcznie dorysuj tematyczne obrazki. Format pracy – A4.
  9. (max 1 punkt) Poszukaj w Internecie informacji na temat najnowszych osiągnięć związanych z szeroko rozumianymi nowymi technologiami. Wybierz jedną wiadomość, która Twoim zdaniem jest najciekawsza, najbardziej Cię ucieszyła, zaskoczyła… Przygotuj krótką notatkę na ten temat, podaj źródło strony, z której skorzystałeś.
  10. (max 3 punkty) W tym roku obchodzimy 100 rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Z tej okazji zaprojektuj w Paint okolicznościowy znaczek pocztowy o nominale 100zł. Wszystkie rysunki wykonaj samodzielnie, nie kopiuj z Internetu. Podpowiedź: do narysowania brzegów znaczka użyj kształtów Paint oraz kopiowania.
Powodzenia!
Liczę na Twoją aktywność informatyczną!
 
następny artykuł »