Publiczna Szkoła Podstawowa nr 19
im. Bronisława Malinowskiego
w Zespole Szkół Miejskich nr 1
w Kędzierzynie-Koźlu

 
OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.
You are here: Strona główna arrow Komputer - artykuły dla klas arrow Zabawa i nauka z robotami...
Zabawa i nauka z robotami... PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
13.06.2018.
11 czerwca 2018r. ośmiu uczniów klasy 6b wzięło udział w warsztatach związanych z robotyką, które odbyły się w Bibliotece Miejskiej. Zajęcia bardzo nam się podobały. Były one świetną okazją do zapoznania się z zasadami programowania oraz myślenia algorytmicznego. Dzięki ciekawej formie zadań, zdefiniowanych w formie problemów do rozwiązania, uczyliśmy się trudnych rzeczy poprzez zabawę.
 
Image

Prowadzący zajęcia przygotował dla nas dwie maszyny jeżdżące do zaprogramowania. Podzielił nas na dwie grupy. Każda otrzymała pojazd mechaniczny (dźwig lub wózek widłowy z ładowarką) oraz tablet umożliwiający zaprogramowanie ich tak, aby wykonały określone zadania. Dźwig miał podjechać do kontenera, chwycić i przenieść go we wskazane miejsce, natomiast zadaniem wózka widłowego było podniesienie kontenera i wrzucenie go na ładowarkę. Po wysłuchaniu krótkich instrukcji ochoczo i z entuzjazmem zabraliśmy się do pracy. Pozornie łatwe zadanie sprawiło nam jednak pewną trudność, wynikającą z błędnego ustawienia czasu przez jednego z kolegów. W rezultacie robot początkowo zawiesił się, a następnie przez 8 sekund kręcił się w kółko. Ale w końcu się udało…
Gdy obie maszyny wykonały już swoje zadania, pan zaprezentował nam trzeciego robota, z którym każdy z nas mógł stoczyć pojedynek. Polegał to na tym, że mieliśmy szybciej niż robot zareagować naciśnięciem guzika na dany przez komputer sygnał. Aby zwyciężyć trzeba było się wykazać nie tylko refleksem. Na koniec warsztatów mieliśmy pilotować maszynę tak, aby bez szwanku przejechała po wyznaczonej trasie.
 
Uczestnik warsztatów: Kamil Dziendzioł kl. 6b
 
Image
 
Image
 
Image
 
Image
 
Image
 
Image
 
Image
 
Image
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »