Publiczna Szkoła Podstawowa nr 19
im. Bronisława Malinowskiego
w Zespole Szkół Miejskich nr 1
w Kędzierzynie-Koźlu

 
OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.
You are here: Strona główna arrow Komputer - artykuły dla klas
Komputer - artykuły dla klas
Warsztaty z okazji CodeWeeka PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
29.10.2016.
Image
 
W ramach warsztatów, zorganizowanych w naszej szkole z okazji CodeWeeka, kodowali wszyscy: dzieci i dorośli...

  • W poniedziałek 24 października odbyły się warsztaty dla uczestników koła informatycznego klas IV-VI, które poprowadził uczeń klasy 6b Mateusz Guca. Zapoznał on uczestników z nowym środowiskiem programistycznym RPG Maker XP, w którym tworzy ciekawe gry. Efektem tego spotkania było wykonanie prostej gry w nowym programie oraz zawiązanie się grupy, która dalej pod przewodnictwem Mateusza chciała doskonalić swoją znajomość tego programu.
  • 26 października poprowadziłam warsztaty kierowane do osób dorosłych. Wzięło w nich udział trzech rodziców. Zapoznali się oni z wszystkimi trybami programu Baltie3: budowanie, czarowanie, programowanie.

Poniżej można zapoznać się z krótką refleksją, jaką podzielili się po zajęciach uczestnicy zorganizowanych warsztatów.
Czytaj całość…
 
Code Week 2016, czyli koduj z nami! PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
23.10.2016.
Image "Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala  wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką" – Bill Gates
Tydzień Kodowania jest dla wszystkich – wśród wielu różnych inicjatyw z pewnością każdy znajdzie coś interesującego, dopasowanego do siebie. Programowanie rozwija wiele kluczowych, przydatnych na co dzień, kompetencji. Ucząc się kodowania poznajemy język maszyn i technologii, którą się posługują. Stajemy się aktywnymi twórcami i dostajemy narzędzia do zmieniania świata. Warto zacząć kodować od najmłodszych lat, choć na naukę nigdy nie jest za późno - kodować może każdy i w każdym wieku.

W ramach Code Weeka w naszej szkole organizujemy:
  • poniedziałek 24.X, g. 15:30 – 17:30, sala B-10 – warsztaty dla uczniów klas IV-VI (liczba miejsc: 16, pierwszeństwo mają członkowie koła informatycznego). Zajęcia poprowadzi Mateusz Guca z klasy 6b, który zapozna uczestników z nowym środowiskiem programistycznym RPG Maker XP, w którym można tworzyć ciekawe gry.
  • środa 26.X, g. 16:30 – 18:30, sala E-24 – warsztaty dla dorosłych (chętnych nauczycieli i rodziców). Na zajęciach poznamy czarodzieja z programu Baltie3 – praca w trybach: budowanie, czarowanie, programowanie (z wyjaśnieniem podstawowych pojęć programistycznych). Zgłoszenia poprzez e-dziennik (Alina Uzny), liczba miejsc: 16.
  • czwartek 27.X, g. 7:30 – 13:45 (przed lekcjami i szkolne przerwy), przy portierni PSP19 – "Kodowanie bez komputera". W tym dniu zapraszamy wszystkich chętnych uczniów klas III-VI do udziału w zabawach rozwijających logiczny i algorytmiczny sposób myślenia. W trakcie zabawy możliwość zbierania punktów, które potem można wymienić na oceny z zajęć komputerowych. Dla uczestników na koniec przewidziana słodka niespodzianka. Zgłoszenia – wtorek 25 października, w czwartek z rana – odbiór karty zabawy.
  • W klasach II-VI, w ramach zajęć komputerowych, trwają lekcje związane z kodowaniem, uczniowie pracują w programach Baltie3 lub Scratch2.
  • Przypominamy też, że trwa konkurs polegający na wykonaniu robota z wszelkich niepotrzebnych w domu rzeczy. Pracę można wykonać samodzielnie lub w grupie, należy ją oddać do wtorku 25.X. Robot wykonany przez Szymona Łubę z klasy 6c jest chyba nie do pokonania, ale proszę próbować...

Image
Czytaj całość…
 
Weź udział w Międzynarodowym Konkursie Informatycznym BÓBR PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
03.10.2016.
Uczniów klas II-III oraz IV-VI zachęcam do udziału w XI edycji Międzynarodowego Konkursu Informatycznego BÓBR. Konkurs zostanie przeprowadzony na platformie internetowej:

  • 9 listopada, godz. 12:00-13:00 „Benjamin” – szkoły podstawowe IV-VI,
  • 10 listopada, godz. 12.00-13.00 „Skrzat” – szkoły podstawowe I-III.

Wszystkich zainteresowanych udziałem w konkursie zachęcam do rozwiązywania zadań archiwalnych. Ich wersja interaktywna jest dostępna na darmowej platformie e-learningowej mCourser - żeby uzyskać dostęp wystarczy się zarejestrować i zalogować.
 
 
Bardzo proszę rodziców o wsparcie dzieci i pomoc przy zakładaniu konta na platformie – jako login proponuję imię i nazwisko dziecka pisane łącznie, bez polskich znaków.
Czytaj całość…
 
Październikowy szkolny konkurs informatyczny - "Dla tych, którzy lubią...KOMPUTERY" PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
25.09.2016.

"Mądrze i twórczo korzystam z komputera" to seria comiesięcznych szkolnych konkursów informatycznych "Dla tych, którzy lubią..."

Autorzy najciekawszych prac zostaną zaproszeni do pracy w zespole, który przygotuje pracę na konkurs pozaszkolny ogłoszony przez firmę ACER i WP.

Planowaną tematykę na cały rok szkolny można zobaczyć tutaj:
Image

W konkursach można brać udział systematycznie zdobywając punkty w rywalizacji o tytuł "Najlepszy szkolny informatyk 2016/17" lub startując tylko w wybranym konkursie - każdy etap oceniany i nagradzany będzie osobno.

Czytaj całość…
 
Październikowy konkurs informatyczny dla szkolnych koderów PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
25.09.2016.
 
Czytaj całość…
 
Konkursy informatyczne dla klas IV-VI w roku szkolnym 2016/17 PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
25.09.2016.
Na ten rok szkolny zaplanowałam dla Was wiele bardzo różnorodnych konkursów informatycznych. Myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie - wystarczy chęć udziału.

  • Seria comiesięcznych konkursów "Dla tych, którzy lubią..." wspomagająca mądre i twórcze korzystanie z komputera - rywalizacja o tytuł "Najlepszy szkolny informatyk 2016/17"
  • Seria comiesięcznych konkursów programistycznych dla fanów Baltiego i Scratcha - rywalizacja o tytuł "Najlepszy szkolny koder 2016/17"
  • Oprócz tego na bieżąco będą podawane informacje o konkursach pozaszkolnych - w tej chwili można przygotowywać się do konkursu "Bóbr", który odbędzie się w listopadzie
  • Wszystkie informacje znajdują się na drzwiach sali E-24 oraz na witrynie internetowej szkoły w menu z lewej strony o nazwie Komputer - artykuły dla klas.
 
Image
Czytaj całość…
 
Pivot i świąteczne animacje szóstoklasistów PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
22.12.2015.
W wolnej chwili zapraszamy do naszego świątecznego kina. Filmiki, które zostały zamieszczone na stronie, przygotowali w grudniu na zajęciach komputerowych uczniowie klas szóstych. Mieli do wyboru jeden z sześciu tematów:

1. Świąteczne zakupy.
2. Święty Mikołaj w pracy.
3. Choinka zielona.
4. Jest taki dzień - wigilia.
5. Zimowe zabawy.
6. Sylwester - żegnaj stary roku!

Wszystkie filmiki zostały wykonane w Pivot Stickfigure Animator - darmowym programie, w którym można tworzyć animacje z "patyczkowych ludzików". Oto najciekawsze animacje jakie powstały - zapraszamy do oglądania... A może sami spróbujecie stworzyć swój świąteczny filmik?
 
Image
Bartek Borecki kl.6b
Czytaj całość…
 
Warsztaty informatyczne na Politechnice Opolskiej PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
20.05.2015.

15 maja uczniowie klasy 5b oraz przedstawiciele klas 6a, 5a, 3a i 3b wzięli udział w bardzo ciekawych warsztatch informatycznych na Politechnice Opolskiej. Pomysłodawczynią warsztatów była Pani dr inż. Anna Zatwarnicka, której bardzo dziękujemy za tę inicjatywę. Zajęcia dla naszych uczniów, pod kierunkiem Pani dr inż. Anny Zatwarnickiej, poprowadzili studenci zrzeszeni w Studenckim Kole Naukowym "Pixel".
Wśród uczniów, którzy odwiedzili uczelnię, dużą część stanowili Mistrzowie Kodowania, dlatego nie dziwi, że uczniom najbardziej spodobała się praca w programie Constract2, w którym stworzyli prostą grę wzorowaną na kultowej grze MARIO. Uczniowie mogli też zapoznać się z podstawami pracy w programie graficznym CorelDraw, w którym wykonali logo Microsoft, buźkę czy motylka.
Na koniec uczniowie zwiedzili kilka sal Politechniki Opolskiej, w których kształcą się studenci wydziałów automatyki, elektrotechniki i informatyki - dowiedzieli się tam, jakie studenci piszą programy, jak i po co je testują, do czego służą różne stanowiska w odwiedzanych salach.
Wyjazd był bardzo udany - ciekawy i poszerzający wiedzę związaną z różnymi możliwościami wykorzystania przez ludzi komputerów. 

Image

Czytaj całość…
 
Ogólnopolski konkurs na grę planszową lub komputerową - weź udział! PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
12.02.2015.
Image Urząd Patentowy RP i Polska Akademia Dzieci zapraszają do wzięcia udziału w II edycji konkursu dla małych wynalazców i konstruktorów pt. „Ambasador Szkolnej Wynalazczości”. Celem konkursu jest wyróżnienie wynalazków lub innych rozwiązań technicznych, gier planszowych lub komputerowych wymyślonych przez dzieci, promocja kreatywności, nauka współpracy i orientacji na rozwiązywanie problemów oraz zachęcanie szkół do rozwijania i wspierania twórczego myślenia uczniów. W konkursie mogą brać udział dzieci do 13 roku życia. Do konkursu można zgłaszać projekty (indywidualnie lub zespołowo) w dwóch kategoriach wiekowych: 5-9 lat oraz 10-13 lat. Kategorie konkursowe są dwie, zachęcamy szczególnie do przygotowania gry planszowej lub komputerowej. Gry komputerowe mogą być wykonane w dowolnym programie, np. w Scratchu.
 
Image
Czytaj całość…
 
Wyniki konkursu graficznego "Kartka z okazji Świąt Bożego Narodzenia" PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
21.12.2014.
Rozstrzygnięty został szkolny konkurs informatyczny dla klas IV-VI polegający na narysowaniu w dowolnym programie graficznym kartki świątecznej. Oto najlepsze prace, które zostały nagrodzone:
 
Image
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 43 - 56 z 66