Publiczna Szkoła Podstawowa nr 19
im. Bronisława Malinowskiego
w Zespole Szkół Miejskich nr 1
w Kędzierzynie-Koźlu

 
OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.
You are here: Strona główna arrow Komputer - artykuły dla klas
Komputer - artykuły dla klas
"Internet - korzyści i zagrożenia" - "papierowy filmik" uczniów klas IV-VI PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
30.03.2017.
W lutym (przed feriami) oraz po feriach w marcu uczniowie wszystkich klas I-VI na zajęciach komputerowych realizowali tematykę bezpiecznego korzystania z Internetu. Hasło tegorocznych obchodów DBI "Razem zmieniamy Internet na lepsze" zwracało naszą uwagę na to, że każdy z nas ponosi odpowiedzialność za to, co robi w sieci i w jaki sposób z niej korzysta. Ciekawe kreskówki dla dzieci poruszające tę tematykę, stały się punktem wyjścia do dyskusji na temat korzyści związanych z korzystaniem z Internetu, ale również zagrożeń czyhających na nierozważnych internautów.
W ramach podsumowania tych zajęć uczniowie klas IV-VI przygotowali w domu interesujące prace, w których przedstawili wybraną przez siebie zasadę bezpiecznego korzystania z sieci. Wszystkie prace utworzyły ciekawy „filmik”, który można obejrzeć na szybach łącznika w szkole podstawowej. Zachęcamy do oglądania, a przede wszystkim do stosowania w praktyce zasad bezpiecznego surfowania po sieci - wiele cennych wskazówek znalazło się w „filmiku” przygotowanym przez naszych uczniów.
 
Image
Czytaj całość…
 
Szkolny konkurs międzyklasowy "Bezpieczny w Internecie" PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
10.03.2017.
Image
 
W związku z obchodzonym niedawno światowym Dniem Bezpiecznego Internetu w naszej szkole 9 marca odbył się międzyklasowy konkurs. Wzięły w nim udział trzyosobowe drużyny z klas IV-VI. Pytania dotyczyły znajomości zasad bezpiecznego i kulturalnego surfowania po sieci, trzeba było również wykazać się wiedzą dotyczącą różnych internetowych pojęć czy ciekawostek związanych ze światową siecią.
Najpierw wszyscy uczniowie uczestniczyli w indywidualnym quizie - większość uczestników poprawnie odpowiedziała na wylosowane pytania. Potem przedstawiciel każdej klasy wziął udział w rozgrywce wzorowanej na telewizyjnych "Milionerach" - zdobywając punkty dla klasy odpowiadał indywidualnie, ale raz mógł skorzystać z podpowiedzi swojej drużyny. Na koniec uczniowie drużynowo rozwiązali krzyżówkę. Po podliczeniu zdobytych przez klasy punktów wyniki konkursu są następujące:
Czytaj całość…
 
Warsztaty kodowania w czasie ferii PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
28.02.2017.
W pierwszym tygodniu ferii, w dniach 14-17 lutego 2017r., chętni uczniowie z klasy 4c wzięli udział w zajęciach kodowania – z komputerem i bez komputera. Programowali w Scratchu, w którym wykonali 7 projektów oraz przekonali się, że zakodować można różne rzeczy i nie zawsze jest do tego potrzebny komputer.
W czasie zajęć powstały w Scratchu programy obrazujące historyjkę "Detektyw Kot Scratch poszukuje myszy, która skradła mu z lodówki ser". Przygody Kota były pretekstem do poznawania kolejnych poleceń i konstrukcji tego języka programowania. W czasie zajęć uczniowie wysłuchali też ciekawego, 10-minutowego wykładu twórcy Baltiego „Programowanie jest jak gotowanie”.
W czasie zajęć uczniowie przekonali się również, że do kodowania nie jest niezbędny  komputer. Grając w grę Statki, komunikaty o wybranym polu przekazywali sobie zakodowane alfabetem Morse'a. W innym dniu kodowali ruchy taneczne, a potem wykonywali zakodowany układ choreograficzny. Sprawdzili również jak działa płytka Makey Makey – wykorzystując napisany wcześniej w Scratchu projekt, zagrali na owocowo-warzywnym pianinku, wodnej perkusji i sztućcach. Podobało im się również krótkie składanie robotycznych konstrukcji z klocków Lego Wedo.
 
Image
Czytaj całość…
 
Szkolne obchody Dnia Bezpiecznego Internetu PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
07.02.2017.
W lutym wiele mówi się o zasadach bezpiecznego korzystania z sieci. W tym roku Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) obchodzimy 7 lutego 2017r. pod hasłem "Razem zmieniamy internet na lepsze". Podczas XIII edycji tego wydarzenia w Polsce organizatorzy chcą zwrócić uwagę na rolę każdego użytkownika Internetu w budowaniu bezpiecznego i przyjaznego środowiska online. Każdy z nas ponosi odpowiedzialność za to, co robi w sieci i w jaki sposób z niej korzysta. Podczas tegorocznych obchodów DBI szczególnie podkreślany jest potencjał Internetu, który dzieci mogą wykorzystać w edukacji, kontaktach z rówieśnikami czy podczas twórczej rozrywki.
 
Image
Czytaj całość…
 
Oficjalne wyniki XI edycji Międzynarodowego Konkursu Informatycznego "Bóbr" PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
15.01.2017.
Image
 
Znamy już oficjalne wyniki XI edycji Międzynarodowego Konkursu Informatycznego "Bóbr". Konkurs odbył się poprzez platformę internetową w dniach 9-10 listopada 2016r. Z naszej szkoły wzięło w nim udział 9 uczniów klas IV-VI oraz 14 uczniów klas II-III. Konkurs zawierał 24 zadania. Za dobre odpowiedzi można było zdobyć 3, 4 lub 5 punktów, ale za złą odpowiedź 1/4  punktów możliwych do zdobycia była odejmowana. Maksymalnie można było uzyskać 120 punktów.
Każdy uczeń może sprawdzić uzyskany przez siebie wynik po zalogowaniu się na swoje konto na platformie konkursowej. Oto Ci, którzy uzyskali najlepsze wyniki w naszej szkole.
Czytaj całość…
 
Weź udział w Godzinie Kodowania 2016 PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
05.12.2016.
Godzina Kodowania, organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week), jest powszechnie uważana za największą inicjatywę edukacyjną w historii. Wzięły w niej już udział miliony uczestników z całego świata. W 2016 roku Tydzień Edukacji Informatycznej trwa od 5 do 11 grudnia i jest to świetny czas na kodowanie.

Wszystkich uczniów klas IV-VI
proszę o udział w Godzinie Kodowania
w ramach obowiązkowego zadania domowego.
 
Czytaj całość…
 
XI Ogólnopolski Konkurs Informatyczny "BÓBR" już za nami... PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
10.11.2016.
W dniach 9-10 listopada dla uczniów szkoły podstawowej odbywał się poprzez platformę internetową  XI Ogólnopolski Konkurs Informatyczny "BÓBR". W środę zadania konkursowe rozwiązywało 9 uczniów klas IV-VI, a następnego dnia z zadaniami zmagali się najmłodsi uczestnicy konkursu - 14 uczniów z klas II-III.
Zadania nie były proste, trzeba było mocno pomyśleć, żeby znaleźć dobrą odpowiedź. Za dobre odpowiedzi można w tym konkursie zdobyć 3, 4 lub 5 punktów, ale za złą odpowiedź 1/4  punktów możliwych do zdobycia jest odejmowana. Maksymalny wynik to 120 punktów.
Teraz czekamy z niecierpliwością na wyniki konkursu i trzymamy kciuki za wszystkich 23 uczestników konkursu.
 
Image
Czytaj całość…
 
Podziękowania za babeczki w czasie szkolnych obchodów Code Weeka PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
07.11.2016.
Bardzo dziękuję wszystkim zaangażowanym Mamom, które upiekły babeczki na szkolne obchody Code Weeka. Domowe wypieki smakowały wyśmienicie i były pięknie udekorowane. Babeczek było tak dużo (nie liczyłam dokładnie, ale myślę, że około 200-250 sztuk), że wszyscy uczestnicy imprezy częstowali się w dniach 27-28 października kilka razy. Rozwiązywanie różnych "zakodowanych zadań" stało się tym samym przyjemniejsze…
Była to już kolejna informatyczna impreza, którą umiliły nam domowe wypieki. Jeszcze raz – BARDZO DZIĘKUJEMY!
 
Image
Czytaj całość…
 
Warsztaty z okazji CodeWeeka PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
29.10.2016.
Image
 
W ramach warsztatów, zorganizowanych w naszej szkole z okazji CodeWeeka, kodowali wszyscy: dzieci i dorośli...

  • W poniedziałek 24 października odbyły się warsztaty dla uczestników koła informatycznego klas IV-VI, które poprowadził uczeń klasy 6b Mateusz Guca. Zapoznał on uczestników z nowym środowiskiem programistycznym RPG Maker XP, w którym tworzy ciekawe gry. Efektem tego spotkania było wykonanie prostej gry w nowym programie oraz zawiązanie się grupy, która dalej pod przewodnictwem Mateusza chciała doskonalić swoją znajomość tego programu.
  • 26 października poprowadziłam warsztaty kierowane do osób dorosłych. Wzięło w nich udział trzech rodziców. Zapoznali się oni z wszystkimi trybami programu Baltie3: budowanie, czarowanie, programowanie.

Poniżej można zapoznać się z krótką refleksją, jaką podzielili się po zajęciach uczestnicy zorganizowanych warsztatów.
Czytaj całość…
 
Code Week 2016, czyli koduj z nami! PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
23.10.2016.
Image "Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala  wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką" – Bill Gates
Tydzień Kodowania jest dla wszystkich – wśród wielu różnych inicjatyw z pewnością każdy znajdzie coś interesującego, dopasowanego do siebie. Programowanie rozwija wiele kluczowych, przydatnych na co dzień, kompetencji. Ucząc się kodowania poznajemy język maszyn i technologii, którą się posługują. Stajemy się aktywnymi twórcami i dostajemy narzędzia do zmieniania świata. Warto zacząć kodować od najmłodszych lat, choć na naukę nigdy nie jest za późno - kodować może każdy i w każdym wieku.

W ramach Code Weeka w naszej szkole organizujemy:
  • poniedziałek 24.X, g. 15:30 – 17:30, sala B-10 – warsztaty dla uczniów klas IV-VI (liczba miejsc: 16, pierwszeństwo mają członkowie koła informatycznego). Zajęcia poprowadzi Mateusz Guca z klasy 6b, który zapozna uczestników z nowym środowiskiem programistycznym RPG Maker XP, w którym można tworzyć ciekawe gry.
  • środa 26.X, g. 16:30 – 18:30, sala E-24 – warsztaty dla dorosłych (chętnych nauczycieli i rodziców). Na zajęciach poznamy czarodzieja z programu Baltie3 – praca w trybach: budowanie, czarowanie, programowanie (z wyjaśnieniem podstawowych pojęć programistycznych). Zgłoszenia poprzez e-dziennik (Alina Uzny), liczba miejsc: 16.
  • czwartek 27.X, g. 7:30 – 13:45 (przed lekcjami i szkolne przerwy), przy portierni PSP19 – "Kodowanie bez komputera". W tym dniu zapraszamy wszystkich chętnych uczniów klas III-VI do udziału w zabawach rozwijających logiczny i algorytmiczny sposób myślenia. W trakcie zabawy możliwość zbierania punktów, które potem można wymienić na oceny z zajęć komputerowych. Dla uczestników na koniec przewidziana słodka niespodzianka. Zgłoszenia – wtorek 25 października, w czwartek z rana – odbiór karty zabawy.
  • W klasach II-VI, w ramach zajęć komputerowych, trwają lekcje związane z kodowaniem, uczniowie pracują w programach Baltie3 lub Scratch2.
  • Przypominamy też, że trwa konkurs polegający na wykonaniu robota z wszelkich niepotrzebnych w domu rzeczy. Pracę można wykonać samodzielnie lub w grupie, należy ją oddać do wtorku 25.X. Robot wykonany przez Szymona Łubę z klasy 6c jest chyba nie do pokonania, ale proszę próbować...

Image
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 15 - 28 z 46