Publiczna Szkoła Podstawowa nr 19
im. Bronisława Malinowskiego
w Zespole Szkół Miejskich nr 1
w Kędzierzynie-Koźlu

 
OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.
You are here: Strona główna arrow Komputer - artykuły dla klas
Komputer - artykuły dla klas
Rozstrzygnięcie szkolnych konkursów ogłoszonych z okazji Międzynarodowego Dnia Scratcha PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
03.06.2019.
Image
 
 
Zakończyły się szkolne konkursy ogłoszone w maju w związku z obchodami Międzynarodowego Dnia Scratcha. Bardzo dziękujemy wszystkim za udział, najlepsi zostaną wkrótce nagrodzeni dyplomem i słodkościami. Szkolna komisja przyznała następujące miejsca:
 
 
 
 
Czytaj całość…
 
Finał "Konkursu PIX 2019 - Ogólnopolskich Szkolnych Mistrzostwach w Programowaniu" - duże sukcesy PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
31.05.2019.
Zakończył się finałowy etap "Konkursu PIX 2019 – Ogólnopolskich Szkolnych Mistrzostw w Programowaniu" dla zainteresowanych dzieci i młodzieży z całej Polski, który odbywał się online w dniach 27-28 maja. Przypomnijmy, że wcześniej ogólnopolskie eliminacje pomyślnie przeszło 22 reprezentantów naszej szkoły, którzy zakwalifikowali się do wielkiego finału. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj. Wczoraj poznaliśmy laureatów etapu finałowego. Z naszej szkoły to 6 uczniów z klas 1a, 1b, 1c, 2b (kategoria dla najmłodszych - ROOKIE) oraz 7 uczniów drugiej kategorii wiekowej SKILLED, uczniów klas: 4a, 4e, 4f, 5e. Uzyskali oni bardzo dobre wyniki w skali ogólnopolskiej, można je poznać w rozwinięciu artykułu.
Dodatkowo otrzymaliśmy bardzo miłą wiadomość - nasza szkoła została wyróżniona tytułem "Szkoły Mistrzów Programowania"!
 
Zobacz wszystkie wyniki - strona organizatora konkursu
Czytaj całość…
 
Ogólnopolskie Szkolne Mistrzostwa w Programowaniu PIX 2019 - mamy 22 uczniów w finale PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
21.05.2019.
Zakończył się I etap (eliminacje) "Konkursu PIX 2019 – Ogólnopolskich Szkolnych Mistrzostw w Programowaniu" dla zainteresowanych dzieci i młodzieży z całej Polski. Jest to pierwsza edycja tego konkursu, odbywa się online za pośrednictwem aplikacji www.pixblocks.com.
Miło nam poinformować, że liczna reprezentacja naszych uczniów - 22 osoby z klas 1a, 1b, 1c, 2b, 3a, 4a, 4e, 4f, 5d, 5e, 7d - zakwalifikowała się do drugiego, finałowego etapu. Wszystkim życzymy jak najlepszego wyniku w finale, który odbędzie się już w przyszłym tygodniu (27-28 maja).
 

Czytaj całość…
 
12 urodziny Kota Scratcha PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
10.05.2019.

Image

 

 

11 maja będziemy obchodzili kolejny raz Międzynarodowy Dzień Scratcha. W tym roku sympatyczny kotek będzie świętował swoje 12 urodziny. 2 stycznia tego roku ukazała się najnowsza wersja tego programu - Scratch 3.0.
Z okazji Dnia Scratcha zachęcamy wszystkie zainteresowane osoby do udziału w szkolnym konkursie związanym z sympatycznym kotkiem:

 

 KONKURS PIERWSZY - PROJEKT W SCRATCHU

  • Należy wykonać w Scratchu (wersja 2.0 lub wersja 3.0) projekt spełniający podane kryteria (szczegółowe informacje u nauczyciela informatyki)
    • klasa 4 - prosta animacja z okazji Dnia Matki
    • klasa 5, 6 (do wyboru) - projekt-gra związany z wakacjami (zasady bezpiecznego spędzania wakacji, promocja ciekawego miejsca) lub projekt-gra o patronie naszej szkoły Bronisławie Malinowskim
    • klasa 7, 8 - projekt-gra o tematyce ekologicznej

  • KONKURS DRUGI - MASKOTKA SCRATCH
    Należy wykonać maskotkę jak najbardziej przypominającą Kota Scratcha - praca może być uszyta lub wykonana inną techniką, musi być przestrzenna. W pracy mogą pomóc członkowie rodziny lub może ją wykonać wspólnie kilku uczniów.
Czytaj całość…
 
Konkurs PIX 2019 - Ogólnopolskie Szkolne Mistrzostwa w Programowaniu PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
30.04.2019.
Wszystkich, którzy lubią programować zachęcam do udziału w ogólnopolskim konkursie programistycznym PIX 2019. Konkurs zostanie rozegrany w 2 etapach (eliminacje, finał), w 4 kategoriach wiekowych. Dzieci rozwiązują zadania w domu, zalogowane na założonym wcześniej koncie. Rozwiązania zadań automatycznie zapisują się na serwerze konkursowym. Na stronie konkursowej https://pix.edu.pl organizator zamieścił informacje z nim związane, między innymi:
 
Konkurs przeprowadzony będzie w PixBlocks, kompleksowym środowisku dostosowanym do każdego etapu edukacji informatycznej, z którym zapoznać się można na stronie https://pixblocks.com. Z tej strony można również pobrać bezpłatnie PixBlocks. Wiele samouczków na temat pracy w PixBlocks dostępnych jest w serwisie Youtube - przykładowy dostępny jest pod adresem https://www.youtube.com/watch?v=6kQ7OZiGteg
UWAGA - w ramach ćwiczeń przedkonkursowych uczniowie dwóch najmłodszych kategorii wiekowych ćwiczą rozwiązywanie zadań z kursów 1-9 (kursy 10-13 są przeznaczone dla starszych uczniów).

Image
Czytaj całość…
 
Znam zasady bezpiecznego korzystania z Internetu - apel w grupie wiekowej klas I-III PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
31.03.2019.
Apel dla grupy wiekowej klas I-III podsumował tegoroczne obchody Dnia Bezpiecznego Internetu w naszej szkole. Klasa 1c, pięknie wcielając się w postacie ze znanych bajek, odgrała 4 scenki przypominające o najważniejszych zasadach bezpiecznego korzystania z sieci.
Bohaterowie scenki o Jasiu i Małgosiu przypomnieli o ograniczonym zaufaniu do osób poznanych w Internecie. Czerwony Kapturek zachęcał do dbania o swoją prywatność w sieci. Królewna Śnieżka wyjaśniła, dlaczego hejtowanie jest złe i jak należy na nie reagować. Ali Baba pokazał 40 rozbójnikom, czym może się skończyć udostępnianie tajnych haseł. Uczniowie zaśpiewali też wspólnie 2 piosenki ze strony Necia, których nauczyli się na zajęciach.
 
Image
Czytaj całość…
 
Z wycieczką w Muzeum Historii Komputerów i Informatyki w Katowicach PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
31.03.2019.
 
Image
W ostatnią sobotę marca 50 uczniów naszej szkoły pod opieką 4 nauczycieli odwiedziło już po raz trzeci Muzeum Historii Komputerów i Informatyki w Katowicach. Tym razem głównym celem był udział uczniów w lekcji "Historia Internetu". Uczniowie wysłuchali ciekawego wykładu tematycznego zilustrowanego prezentacją, dzięki czemu mogli poszerzyć swoją szkolną wiedzę dotyczącą Internetu. Prowadzący w sposób przystępny dla czwartoklasistów i piątoklasistów, którzy stanowili większość uczestników naszej wycieczki,  opowiedział o początkach tej idei, która dała początek Internetowi w dzisiejszym wymiarze, sieci, bez której wielu ludzi nie wyobraża sobie dziś życia. Uczniowie zapoznali się też z różnymi ciekawymi statystykami dotyczącymi tego tematu. Później uczniowie zwiedzili muzeum, zapoznali się najciekawszymi eksponatami zgromadzonymi w tym miejscu. Był też czas na chwilę zabawy na sprzęcie sprzed około 30-40 lat. Każdy komputer w salach zwiedzania ma bowiem zainstalowaną jakąś grę z tamtych czasów i dzieci mogły doświadczalnie przekonać się jak wyglądał sprzęt komputerowy w tamtych czasach, w jakie gry mogli kiedyś grać ich rodzice. W drodze powrotnej, tradycyjnie już, odwiedziliśmy McDonald's.
Czytaj całość…
 
"Wielobój z robotami" - zajęcia informatyczne o tematyce sportowej w klasach I-III z okazji DNTE PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
28.03.2019.
21 marca 2019r. już po raz drugi obchodziliśmy w Polsce Dzień Nowych Technologii w Edukacji (DNTE) objęty patronatem European Schoolnet. Ministerstwo Edukacji Narodowej zachęcało szkoły, przedszkola, placówki edukacyjne, instytucje kultury oraz organizacje pozarządowe do podejmowania inicjatyw, których celem była popularyzacja nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie edukacyjnym.
W tym roku nasza szkoła również uczciła to nowe święto. W obchodach Dnia Nowych Technologii w Edukacji uczestniczyli wszyscy uczniowie klas I-III wraz z wychowawcami oraz zainteresowane przedszkolaki ze swymi rodzicami.
Zabawy z użyciem nowych technologii dały dzieciom dużo radości, uczyły współpracy, zdrowej rywalizacji, strategii działania, umiejętności pokonywania trudności, wytrwałości w dążeniu do celu. Pokazały również piękno różnych dyscyplin sportowych, a jesteśmy przecież szkołą z klasami sportowymi. W zabawie z robotem DOC wystąpiły elementy nauki programowania podczas wyznaczania trasy robota.
 
Image
Czytaj całość…
 
"Poeksperymentuj ze mną mamo, tato..." - ROBOKOMP, czyli wielobój robotów, przedszkolaków i rodziców PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
28.03.2019.
21 marca odbyły się w naszej szkole drugie zajęcia z cyklu "Poeksperymentuj ze mną mamo, tato…"  Przedszkolaki z rodzicami odwiedziły pracownię komputerową naszej szkoły, gdzie wzięły udział w rywalizacji sportowo-informatycznej, robotycznym wieloboju "Robokomp”. Pary, dziecko z rodzicem, przy pomocy różnych robotów lub zestawu Makey Makey podłączonego do komputera lub tablicy interaktywnej, sprawdziły swoje umiejętności na różnych stanowiskach informatycznych związanych z wybranymi dyscyplinami sportowymi, miały też możliwość zapoznania się z ciekawostkami związanymi z daną dyscypliną.
 
Image
Czytaj całość…
 
Podsumowanie konkursu informatycznego "Internet - korzystam odpowiedzialnie" PDF Drukuj Email
Wpisał: Alina Uzny   
27.03.2019.
W środę, 27 marca odbył się w poszczególnych grupach wiekowych szkolny konkurs informatyczny sprawdzający znajomość pojęć związanych z Internetem oraz znajomość zasad bezpiecznego i kulturalnego korzystania z sieci. Konkurs podsumował tegoroczne obchody Dnia Bezpiecznego Internetu w naszej szkole i sprawdził, ile uczniowie zapamiętali z prowadzonej edukacji informatycznej dotyczącej Internetu.
W konkursie startowały trzyosobowe drużyny z klas IV-VIII. W konkursie przeprowadzonym w klasach IV, V i VI została wykorzystana tablica interaktywna, o którą nasza pracownia wzbogaciła się w styczniu ubiegłego roku w ramach rządowego programu "Aktywna tablica".
 
Image
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 1 - 14 z 66