Publiczna Szkoła Podstawowa nr 19
im. Bronisława Malinowskiego
w Zespole Szkół Miejskich nr 1
w Kędzierzynie-Koźlu

 
OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.
You are here: Strona główna arrow Kącik rodzica
Kącik rodzica
Rozmawiaj ze swym dzieckiem - o roli rozmowy rodziców z dziećmi PDF Drukuj Email
Wpisał: Joanna Białobrzeska   
11.05.2016.
„Wszelkiego rodzaju zaburzenia dziecięce powstają na skutek faktu, że rodzice nie rozmawiają z nimi wystarczająco. Dzieci odczuwają o wiele większą potrzebę ich obecności i komunikowania aniżeli przesadzonej troskliwości, higieny czy homogenizowanego mleka”.
/Francoise Dolto/
Wychowanie dziecka to między innymi rozmawianie z nim. Rozmowa – ujmując rzecz najprościej- to wymiana zdań, co oznacza, że wszyscy jej uczestnicy mają równe prawo zarówno do mówienia, jak i do tego, by być wysłuchanym oraz mają obowiązek wysłuchania tego co mówi rozmówca. W ostatnich latach coraz częściej i coraz głośniej mówi się o tym, że dorośli zbyt mało czasu poświęcają na bycie z dzieckiem i na rozmowy z nim. Młode pokolenie wychowywane przez telewizję i komputery nie radzi sobie z problemami codziennego życia. Dzieci nie mają kontaktu z rodzicami, nie rozmawiają z nimi – z różnych powodów (nie chcą, nie potrafią, nie potrzebują?), a to z kolei rzutuje na ich zachowanie. Nierzadko w swoich zachowaniach stają się agresywne, egoistyczne, albo zalęknione i nieporadne.
Czytaj całość…
 
Jak wzbudzić u dziecka pozytywną motywację do nauki? PDF Drukuj Email
Wpisał: Joanna Białobrzeska   
12.04.2016.
Każde dziecko ma wrodzone pragnienie zdobywania wiedzy i nowych umiejętności. W okresie przedszkolnym dzieci cieszą się, że nauczą się czytać i pisać, że będą poznawać otaczający je świat. Tymczasem w wieku szkolnym u wielu uczniów następuje zmiana ich postawy do nauki, którą zaczynają postrzegać jako mozolną pracę, nie dającą żadnej przyjemności.
Wielu rodziców martwi się o to, by zapewnić swemu dziecku sukces w świecie ocen, świadectw semestralnych czy standardowych testów. Tymczasem wyniki wielu badań dowodzą, iż uczenie się ma wyższą jakość, gdy dziecko je lubi, gdy uczy się z własnej woli. Osoby z silną wewnętrzną motywacją uczą się lepiej, więcej rozumieją i na dłużej pamiętają to czego się nauczyły.
Dlatego też strategia pomocy dziecku, dzięki której będzie czerpało z nauki radość i dostrzegało jej wartość, jest zarazem najlepszym sposobem podnoszenia ocen i wyników.
W poniższej prelekcji pragnę przedstawić wpływ jaki na motywację do nauki mają takie czynniki jak : zainteresowanie, poczucie kompetencji i wiara we własne siły, pochwały, stawianie sobie jako celu zdobycie wiedzy, warunki nauki, a w końcu pozytywne relacje dziecka z rodzicami.
Czytaj całość…
 
Udane wychowanie PDF Drukuj Email
Wpisał: Joanna Białobrzeska   
12.03.2016.
Większość rodziców widzi w dzieciach zminiaturyzowanych dorosłych. Mają oni mało zrozumienia dla tego, co dziecięce, dla tego, co stanowi o bycie dziecka, a więc dla tego, co wynika ze specyfiki poziomu jego rozwoju. Jest to źródłem wielu konfliktów, awantur, kłótni.
Rodzice nie rozumieją swojego dziecka, które chce się śmiać, skakać, bawić się, biegać, przytulać, zadawać pytania. Czy my wszyscy nie byliśmy kiedyś dziećmi? Czy każdy z nas nie wie, co sprawiało mu wcześniej ogromną przyjemność? Dlaczego przypominanie sobie o tym jest takie trudne?
Przyczyny określonych problemów wychowawczych nie leżą w nieposłusznych, krnąbrnych dzieciach, lecz w tym, że dziecko jest fałszywie spostrzegane przez dorosłego. Dzieci nie rodzą się niegrzeczne, lecz są na takie wychowane.
Czytaj całość…
 
Dobre rady dla rodziców - dzieci i internet PDF Drukuj Email
Wpisał: Joanna Białobrzeska   
12.02.2016.
W ubiegłym roku 65 % młodych internautów otrzymało propozycję spotkania od osób nowo poznanych w Internecie. Ponad jedna trzecia z nich przystała na taką propozycję - wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Fundacji Dzieci Niczyje, organizatora kampanii społecznej "Dziecko w sieci".
Ankietowani chętnie przesyłają osobom poznanym w Internecie swoje dane osobowe. Spośród badanych dzieci ponad 80 % co najmniej raz przekazało komuś w sieci swój adres e-mail, ponad połowa swój numer telefonu, a blisko jedna czwarta adres domowy.
Aż 64 % uczestników ankiety przyznało, że otrzymało propozycję spotkania poza Internetem. Młode internautki częściej od swoich kolegów informują o spotkaniach osoby ze swojego otoczenia, jak też udają się na miejsce spotkania z osobą towarzyszącą.
Poczucie zagrożenia związanego z poznawaniem ludzi w sieci jest tym mniejsze, im starsi są respondenci. Jednocześnie z wiekiem rośnie częstotliwość propozycji spotkań poza Internetem, co - jak podkreślają organizatorzy kampanii "Dziecko w sieci" - powinno stać się sygnałem ostrzegawczym dla rodziców i opiekunów użytkowników Internetu w wieku 12-17 lat.
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 5 - 8 z 22