Publiczna Szkoła Podstawowa nr 19
im. Bronisława Malinowskiego
w Zespole Szkół Miejskich nr 1
w Kędzierzynie-Koźlu

 
OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.
You are here: Strona główna arrow Kącik rodzica
Kącik rodzica
Uzależnienie dzieci od komputera PDF Drukuj Email
Wpisał: Joanna Białobrzeska   
01.02.2015.

Komputer to wielkie dobrodziejstwo współczesnego świata, ale też pewne zagrożenie, zwłaszcza dla dzieci, które nie zawsze są w stanie realnie oceniać sytuacje oraz wyciągać trafne wnioski. Dużym problemem dla rodziców jest nadmierne korzystanie z komputera przez dzieci. Potrafią one wiele godzin spędzać przed ekranem monitora zarówno grając w gry, jaki też przeglądając strony internetowe. Dlatego tak ważna jest rola rodziców i ich szczególna czujność, jaką obejmą swoje dzieci przy tych rozrywkach.
Niekontrolowane korzystanie z komputera może doprowadzić do uzależnienia.

Czytaj całość…
 
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły? PDF Drukuj Email
Wpisał: Joanna Białobrzeska   
12.10.2014.

Ciekawe pytanie, na które jednak brak jednoznacznej odpowiedzi. Obserwując współczesny świat i wszystko to, co zaczyna w nim rządzić coraz częściej zauważamy jak wielkim problemem staje się podstawowy z aktów - akt komunikacji. Role odbiorcy i nadawcy zacierają się, brak rozróżnienia tych ról prowadzi do szeregu nieporozumień. Problem ten staje się coraz bardziej namacalny, gdy spojrzymy na świat dorosłych i dzieci, na ten świat, który nas otacza. Radio, prasa, telewizja coraz częściej przedstawiają nam obrazy, które świadczą o całkowitym braku komunikacji między dziećmi a ich rodzicami - wychowawcami. Zastanawiając się nad problemem współczesnej rodziny i relacji między dziećmi a rodzicami dochodzę do wniosku, że wynikają one z wcześniej wspomnianego braku komunikacji. Nie umiemy mówić i dziwimy się, że dzieci nas nie słuchają, nie umiemy słuchać, więc jak możemy oczekiwać, aby dzieci do nas mówiły. Komunikacja to nic innego jak umiejętne i aktywne słuchanie, trzeba zauważyć, że jest to sposób na przekazanie dziecku, że akceptuje się jego problem, przez co dziecko jest zachęcone do mówienia o nim. Scenki przedstawione przez autorki omawianej publikacji pokazują relacje między dziećmi i ich rodzicami, które są kalką relacji, obserwowanych przez nas we współczesnym życiu. Jakże często brak właściwej rozmowy, zrozumienia powoduje, że dziecko szuka pomocy nie u rodziców, ale w grupie rówieśniczej, a nie znajdując jej również tam próbuje samo stawić czoło wszelkim przeciwnością losu. Nie tak dawno obserwowane przez nas tragedie dzieci, młodzieży nie radzącej sobie z problemami ukazują nam jak ważna jest rozmowa i umiejętność „mówienia” i „słuchania”. Warto zastanowić się, czemu to, co jest dla nas oczywiste jest tak trudne do opanowania? Co sprawia, że nie potrafimy mówić i słuchać naszych dzieci? Być może, gdyby niektórzy rodzice korzystali z rad Adele Faber i Elaine Mazlish nie doszłoby do pewnych tragedii. Trudno jednak wymagać skutecznych i zawsze właściwych odpowiedzi na problemy, z jakimi borykają się rodzice i wychowawcy.

Czytaj całość…
 
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły - recenzja książki. PDF Drukuj Email
Wpisał: Joanna Białobrzeska   
28.09.2014.

Książka autorstwa Adele Faber i Elaine Mazlish w przełożeniu Marioli Więznowskiej jest pewnym stopniu poradnikiem dobrego rodzicielstwa. Niemal jednym tchem przeczytałam wszystkie rozdziały tej książki. Każdy zawiera cenne wskazówki, pomocne w rozwiązywaniu konfliktów pociech. W niniejszej książce przedstawione są nowe metody wychowawcze i propozycje praktycznych sposobów ich wdrożenia. Proponuje się wyeliminowanie starych wzorców zaczerpniętych od naszych rodziców czy dziadków, działań wyłącznie intuicyjnych i zastąpienie ich zamierzonym, świadomym wychowaniem. Publikacja ta jest przeznaczona dla każdego kto chciałby lepiej zrozumieć i mądrzej kochać dzieci, ale również być przez dzieci rozumianym i kochanym.

Czytaj całość…
 
Jak wychowywać bez porażek? PDF Drukuj Email
Wpisał: Joanna Białobrzeska   
12.05.2014.

Wychowanie dziecka to jedna z najcięższych i najbardziej odpowiedzialnych prac. Zadanie to w głównej mierze muszą wykonać rodzice. To oni podejmują odpowiedzialność za psychiczny i fizyczny rozwój małego człowieka, za wychowanie go na istotę aktywną, produktywną, kogoś, kto będzie rozumiał siebie i otaczający go świat. Jeśli to się nie uda, jeśli młodzi ludzie przeżywają problemy i przysparzają ich społeczeństwu, obwinia się rodziców. Rzadko jednak rodzicom się pomaga, uczy, jakie i gdzie popełniają błędy i jak ich uniknąć. Rodziców nikt nie szkoli, nie uczy „zawodu". W przeciwieństwie do prawie wszystkich dziedzin życia, stosunki wzajemne rodziców i dzieci wydają się niezmienne. Współcześni rodzice w wychowaniu własnych dzieci i rozwiązywaniu konfliktów wewnątrz rodziny stosują te same metody, które stosowali ich rodzice i dziadkowie. A przecież nauka zdobyła nowe wiadomości o stosunkach międzyludzkich, psychologia, zwłaszcza rozwojowa, znalazła wiele nowych informacji na temat tego, jak pomagać drugiemu człowiekowi w jego dojrzewaniu i jak wypracować zdrową atmosferę w kontaktach z dziećmi.

Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 13 - 16 z 21