Publiczna Szkoła Podstawowa nr 19
im. Bronisława Malinowskiego
w Zespole Szkół Miejskich nr 1
w Kędzierzynie-Koźlu

 
OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.
You are here: Strona główna arrow Kącik rodzica
Kącik rodzica
Co z tą agresją? PDF Drukuj Email
Wpisał: Joanna Białobrzeska   
28.04.2015.
W ostatnim czasie temat agresji w szkole jest bardzo często poruszany. Stało się to za sprawą tragicznych wydarzeń z udziałem uczniów niektórych szkół.  
Dlaczego dzieci są agresywne, dlaczego w wielu sytuacjach, w których można zachować się inaczej, dochodzi niestety do zachowań agresywnych?
Przyczyn zachowań agresywnych uczniów jest wiele. Przede wszystkim warto uświadomić sobie, że agresja jest zachowaniem wyuczonym tzn. dziecko obserwowało taki rodzaj zachowań u innych. Wzorców agresji z całą pewnością dostarcza telewizja i komputer. Wzorców agresji dostarczają także dorośli. Jeżeli rodzic nie kontroluje filmów, które dziecko ogląda, nie ma wpływu na to, jakich gier używa na komputerze  dziecko, a w wychowaniu często ucieka się do krzyku i kar cielesnych, to z całą pewnością przyczynia się do powstawania agresji u własnego dziecka.  Dzieci mogą także prezentować zachowania agresywne jako reakcję na długotrwały stres, trudne sytuacje w szkole i w domu, kłopoty rodzinne i inne sytuacje, które mogą u dziecka wywoływać duże napięcie emocjonalne. Odreagowanie tych napięć następuje  często właśnie w formie zachowań agresywnych.
Czytaj całość…
 
Uzależnienie dzieci od komputera PDF Drukuj Email
Wpisał: Joanna Białobrzeska   
01.02.2015.

Komputer to wielkie dobrodziejstwo współczesnego świata, ale też pewne zagrożenie, zwłaszcza dla dzieci, które nie zawsze są w stanie realnie oceniać sytuacje oraz wyciągać trafne wnioski. Dużym problemem dla rodziców jest nadmierne korzystanie z komputera przez dzieci. Potrafią one wiele godzin spędzać przed ekranem monitora zarówno grając w gry, jaki też przeglądając strony internetowe. Dlatego tak ważna jest rola rodziców i ich szczególna czujność, jaką obejmą swoje dzieci przy tych rozrywkach.
Niekontrolowane korzystanie z komputera może doprowadzić do uzależnienia.

Czytaj całość…
 
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły? PDF Drukuj Email
Wpisał: Joanna Białobrzeska   
12.10.2014.

Ciekawe pytanie, na które jednak brak jednoznacznej odpowiedzi. Obserwując współczesny świat i wszystko to, co zaczyna w nim rządzić coraz częściej zauważamy jak wielkim problemem staje się podstawowy z aktów - akt komunikacji. Role odbiorcy i nadawcy zacierają się, brak rozróżnienia tych ról prowadzi do szeregu nieporozumień. Problem ten staje się coraz bardziej namacalny, gdy spojrzymy na świat dorosłych i dzieci, na ten świat, który nas otacza. Radio, prasa, telewizja coraz częściej przedstawiają nam obrazy, które świadczą o całkowitym braku komunikacji między dziećmi a ich rodzicami - wychowawcami. Zastanawiając się nad problemem współczesnej rodziny i relacji między dziećmi a rodzicami dochodzę do wniosku, że wynikają one z wcześniej wspomnianego braku komunikacji. Nie umiemy mówić i dziwimy się, że dzieci nas nie słuchają, nie umiemy słuchać, więc jak możemy oczekiwać, aby dzieci do nas mówiły. Komunikacja to nic innego jak umiejętne i aktywne słuchanie, trzeba zauważyć, że jest to sposób na przekazanie dziecku, że akceptuje się jego problem, przez co dziecko jest zachęcone do mówienia o nim. Scenki przedstawione przez autorki omawianej publikacji pokazują relacje między dziećmi i ich rodzicami, które są kalką relacji, obserwowanych przez nas we współczesnym życiu. Jakże często brak właściwej rozmowy, zrozumienia powoduje, że dziecko szuka pomocy nie u rodziców, ale w grupie rówieśniczej, a nie znajdując jej również tam próbuje samo stawić czoło wszelkim przeciwnością losu. Nie tak dawno obserwowane przez nas tragedie dzieci, młodzieży nie radzącej sobie z problemami ukazują nam jak ważna jest rozmowa i umiejętność „mówienia” i „słuchania”. Warto zastanowić się, czemu to, co jest dla nas oczywiste jest tak trudne do opanowania? Co sprawia, że nie potrafimy mówić i słuchać naszych dzieci? Być może, gdyby niektórzy rodzice korzystali z rad Adele Faber i Elaine Mazlish nie doszłoby do pewnych tragedii. Trudno jednak wymagać skutecznych i zawsze właściwych odpowiedzi na problemy, z jakimi borykają się rodzice i wychowawcy.

Czytaj całość…
 
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły - recenzja książki. PDF Drukuj Email
Wpisał: Joanna Białobrzeska   
28.09.2014.

Książka autorstwa Adele Faber i Elaine Mazlish w przełożeniu Marioli Więznowskiej jest pewnym stopniu poradnikiem dobrego rodzicielstwa. Niemal jednym tchem przeczytałam wszystkie rozdziały tej książki. Każdy zawiera cenne wskazówki, pomocne w rozwiązywaniu konfliktów pociech. W niniejszej książce przedstawione są nowe metody wychowawcze i propozycje praktycznych sposobów ich wdrożenia. Proponuje się wyeliminowanie starych wzorców zaczerpniętych od naszych rodziców czy dziadków, działań wyłącznie intuicyjnych i zastąpienie ich zamierzonym, świadomym wychowaniem. Publikacja ta jest przeznaczona dla każdego kto chciałby lepiej zrozumieć i mądrzej kochać dzieci, ale również być przez dzieci rozumianym i kochanym.

Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 13 - 16 z 22